Kiedyś  bałam się zmian i cięzko mi było przekonać do nich siebie i zespół ludzi, z którymi pracowałam. Mój lęk wynikał z tego, że nie zastanawiałam się co jest dla mnie ważne i czego potrzebuję. Przestałam się rozwijać i słuchć swojego serca. Kiedy okazało się, że w firmie, w której pracuję będzie reorganizacja poczułam się bezradna.

Ta kryzysowa sytuacja skłoniła mnie do zastanowienia się kim jestem i co chcę dalej robić. Zadałam sobie pytanie jakie są moje wartości,  którymi chcę się w życiu kierować.  Moje wartości realizuję dzięki pracy z ludźmi, poprzez inspirowanie, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Moją misją jest wspieranie ludzi w budowaniu autorytetu i sukcesu zawodowego, przy jednoczesnym byciu autentycznym, spełnionym i spójnym ze sobą. Skończyłam studia coachingowe i mentoringowe. Spełaniam swoje marzenie.

Moje doświadczenie pokazuje jak ważne jest budowanie relacji  ze sobą, z zespołem i bliskimi, opartych na empatii i zaufaniu, relacji w których  przyznanie  się do błędów jest wyrazem siły, gdzie  jest miejsce na różne zdania i perspektywy. Życie w zgodzie z własnymii wartościami i przestrzeń na wyrażanie emocji.

W szybko zmieniającym się świecie i w biznesie samoświadomość, poznanie siebie, swoich mocnych i słabych stron  jest warunkiem spełnienia i sukcesu, a także warunkiem przetrwania.

Twój atut jako lidera, menedżera i człowieka to empatia, czyli  umiejętność spojrzenia na rzeczywistość z wielu perspektyw. Poczucie tego co czuje i czego potrzebuje druga osoba ułatwi Ci zarządzanie ludźmi, pozwoli też na skuteczną współpracę z Twoimi klientami.

Zmiany, niepewność, chaos informacyjny, rozwój nowych technologii wymagają od Ciebie zrozumienia punktu widzenia innych osób, zobaczenia czego od Ciebie  potrzebują.

Badania pokazują, że umiejętność rozpoznawania własnych emocji i emocji otoczenia, życzliwość i zrozumienie buduje lojalność Twojego zespołu, redukuje stres. Korzystnie wpływa na zdrowie, poczucie szczęścia w pracy i w życiu osobistym. 

Pracownicy stają się bardziej kreatywni i efektywni, spada rotacja kadr, rzadziej biorą urlopy zdrowotne.

Dzisiaj  kupujemy od firm, które doceniamy za to jak się zachowują jako pracodawcy. Klienci według badania Kantar podali, że przede wszystkim oczekują od marek zadbania o bezpieczeństwo pracowników – tak chce 82% z nas.

Zarażają nas dobre praktyki – webinaria organizowane przez pracodawców, czaty z menedżerami, on-line’owe kawy w zespołach.

To ludzie są najbardziej wiarygodnym dowodem na deklaracje pracodawcy. Dziś po ludziach i ich aktywnościach w social mediach możemy pracodawców poznawać i oceniać. Dziś test przechodzą obietnice pracodawców i faktyczna kultura organizacji i atmosfera współpracy.

EMPATII MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ, wiele osób nie do końca uświadamia sobie, że ich zachowania są raniące,  czy niszczące dla innych. Jeśli Twoi pracownicy zachowują się w sposób toksyczny, to dobrym pomysłem jest zatrudnienie coacha lub mentorki/mentora,  którzy popracują z Tobą nad rozwojem empatii i poprawą komunikacji w Twojej organizacji.

Zapraszam do pobrania darmowego ebooka :Nie(d)oceniony sprzymierzeniec w biznesie i w życiu – EMPATIA” i sprawdzenia jak wygląda Twoja empatia w życiu i zarządzaniu. Link na końcu artykułu.

Jeżeli poczułeś/poczułaś  lub uświadomiłeś sobie/ uświadomiłaś, że Twoja empatia w życiu i w zarządzaniu wymaga poprawy lub w ogóle zaimplementowania – umów się ze mną na bezpłatną 30 min. konsultację podczas której pokażę Ci jak możemy ją wspólnie rozwinąć, wspierając przez to Ciebie oraz Twój zespół!

 Napisz pod adres kontakt@joannatomala.pl lub zadzwoń pod numer +48 459 004 795

 O MNIE:

Jestem autorką i propagatorką idei Zarządzanie przez Empatię. Wieloletnią Liderką, Coachem & Mentorką. Posiadam bogate doświadczenie z poziomu członkini zarządu w nowoczesnym. międzynarodowym biznesie dostarczającym najlepsze zintegrowane usługi w obszarach digital, Cloud computing, Big Data, Internetu rzeczy i sztucznej inteligencji dla największych światowych marek.

Jestem certyfikowaną  Coach, Mentorką i Trenerką. Specjalizuje się w coachingu i mentoringu wyższej kadry zarządzającej.

Pracuję jako coach zespołowy, w szczególności w obszarze oczyszczania warstwy interpersonalnej w zespołach.

Jestem też Mentorką w Fundacji Liderek Biznesu.

 

Zapraszam do pobrania darmowego ebooka :
Nie(d)oceniony sprzymierzeniec w biznesie i w życiu – EMPATIA” i sprawdzenia, jak wygląda Twoja empatia w życiu i zarządzaniu